Általános szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Prakticell Kft. (székhelye: 9551 Mesteri, Kossuth L. u. 1.; nyilvántartásba vevő hatóság: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: 18-09-109256; adószáma: 13468608-2-18; képviseli: Kuthi Szilárd ügyvezető), (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).  

Az  ÁSZF nyelve: magyar

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.prakticell.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus piactéren (a továbbiakban: Prakticell Kft. webáruház) keresztül történik.  

1.2. A Prakticell Kft. webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.   

1.3. A Prakticell Kft. webáruház szolgáltatásait a Szolgáltató valamennyi regisztrált partnere jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.   

1.4. A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a „Kosár tartalmának megrendelése” ikonra kattintás megerősítésével jön létre. A felek között ily módon – magyar nyelven - létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 24 (huszonnégy) hónapig őrzi.

 A Szolgáltató az iktatott szerződést (megrendelést) a Vevő számára hozzáférhetővé teszi. Egyrészt, a "Korábbban rendeltem" menüpont alatt (csak bejelentkezett, regisztrált ügyfelek látják), másrészt a Szolgáltató telephelyén az integrált informatikai rendszerben tárolja. 

1.5. Ügyfélszolgálat: Prakticell Kft.  

Telefon: +36 95/424-018

Fax: +36 95/424-018

E-mail: prakticell@gmail.com

2. Regisztráció

2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.  

A vásárlást elkezdheti regisztráció nélkül, majd ha összeállította a rendelését, akkor regisztrálnia kell.  

Ehhez regisztrált felhasználónév szükséges.  

Amennyiben rendelkezik már ilyennel a „Belépés” gombra kattintva, a felhasználónév és jelszó megadása után tudja rendelését leadni áruházunkban.  

Amennyiben nem rendelkezik még regisztrált felhasználónévvel abban az esetben a regisztráció gombra kattintva töltheti ki az adatlapot, majd a „Regisztráció” gombbal küldheti el a regisztrációját.  

Ezt követően, küldünk Önnek egy levelet, melyben aktiválni tudja a felhasználónevét.  

Amennyiben valamilyen problémájuk merült fel, és többszöri kísérlet után sem sikerül regisztrálnia, kérjük írjanak kollegáinknak a prakticell@gmail.com címre, melyben megadják a regisztrációnál használt adataikat.

Az űrlapon a számlázási adatokat kell megadni.  

Amennyiben a számlázási cím nem egyezik a szállítási címmel, vagy több szállítási címmel is rendelkezik, azt a regisztrációs adatok „Szállítási cím” menüpontban kérjük megadni.

Ha Ön még nem partnerünk, szükségünk lesz - társas vállalkozás esetén - a cégkivonat és az aláírási címpéldány másolatára, egyéni vállalkozó esetén a vállalkozói igazolvány másolatára. 

A regisztrációs adatok kitöltését követően megkeressük Önt ez ügyben.  

2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely – nem a Szolgáltatónak felróható – okból hozzáférhetővé válik.  

3. A megrendelés

3.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni.   

3.2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, azaz tartalmazzák a törvényben előírt mértékű 27% áfát, ha ettől eltérne az ár, azt külön feltüntetjük. Áraink a házhozszállítás díját nem tartalmazzák, a szállítási díj a rendelés végén számítódik fel. Szállítási díjainkról lentebb olvashat a szállítási és csomagolási díjszabás menüpontban. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

3.3. A kedvezménnyel nem rendelkező Ügyfelek részére mindig a teljes bruttó vételár kerül feltüntetésre.  

A kedvezménnyel rendelkező Ügyfelek, a rájuk vonatkozó kedvezményekre természetesen interneten keresztül történő vásárlás esetén is jogosultak. A termékek megvásárlása után a végösszeg a kedvezmény mértékével módosul.

3.3. A Szolgáltató a megrendelt árut a megrendelést követő 3 munkanapon belül  saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével kiszállítja a megadott címre.

A kiszállítás pontosítására a Szolgáltató visszaigazolásában kerül sor.

3.4. Néhány termék esetén "0" Ft-os árat találhat. Ez azt jelenti, hogy nem látható az eladási ár. Ezekre a termékekre egyedi árajánlatkérés alapján ajánljuk ki az árat.

Amennyiben nem kap visszaigazolást a megrendeléséről 24 órán belül, kérjük írjon kollégáinknak a prakticell@gmail.com címre, vagy keressenek minket telefonon a 95/424-018-ös telefonszámon!

3.5. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.  

3.6. A megrendelést a Szolgáltató csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti.  

(Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki,prakticell@gmail.com email címről hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.   

3.7. Az Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.  

4. Szállítási és csomagolási díjak:

A szállítási és csomagolási díjak csak Magyarország területén érvényesek!

A külföldre történő szállítás esetében kérjük keresse meg ügyfélszolgálatunkat az egyedi árajánlatért!

A csomagolásért és az utánvétes szállításért 20.000Ft alatti rendelés esetén, minden esetben bruttó 1770 Ft-ot, számítunk fel. 20.000Ft és 50.000Ft közötti rendelés esetén bruttó: 2.190 Ft-ot. A Standard postai csomag paramétereinek nem megfelelő csomagokat futárral küldjük! Erre árajánlatot kérünk a Futár cégtől és azt az Ügyfél felé továbbítjuk.

Minden 50.000Ft feletti vásárlásnál előre utalás esetén ingyen postázzuk a választott terméket/termékeket!

Eltérés előfordulhat, amennyiben a rendelt termék extrém méretekkel rendelkezik. Túlsúly, vagy méreteiben nagyobb a standard csomagban feladható termékeknél. 

A gyors és pontos kiszolgálás érdekében a webáruházban leadott és lezárt rendelésekhez póttételeket már nem áll módunkban rögzíteni, kivételes esetekben telefonos ügyfélszolgálatunkon érdeklődhet, hogy a rendelése milyen állapotban van, és hogy tudunk-e még póttételt rögzíteni.

Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, akkor 14.00 után beérkezett megrendeléseket a szállítási díj szempontjából külön vesszük figyelembe.

A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek szállítási díját nem befolyásolja.  

5. Szállítási és fizetési feltételek

5.1. A Weboldalon kiválasztott és megrendelt terméket a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő időpontban szállítja ki az Ügyfél által a megrendelés során jelzett szállítási címre. A megrendelt terméket az Ügyfél – előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyén (9500 Celldömölk, Széchenyi u. 19).  

5.2. Új Ügyfelek esetében a Szolgáltató kezdetben a szállítással egyidejű készpénzes fizetést alkalmaz, majd az üzleti kapcsolat elmélyülésével az Ügyfél kérésére lehetőség van átutalásra a megállapított hitelkeret összegéig. Amennyiben egy Ügyfélnek lejárt, kifizetetlen számlája van, annak kiegyenlítéséig csak készpénzes fizetésre szolgálja ki a Szolgáltató.   

5.3. Az Ügyfél termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén a kisérő okiratot aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben az Ügyfél bármi sérülést, eltérést tapasztalna, a szállítmányozó az Ügyfél kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Az így keletkezett károkért a szállítmányozót terheli a felelősség.  

5.4. Az Ügyfél által külön nem kért értékbiztosított csomagként feladott illetve szállított termékekért az Eladó nem vállal felelősséget! Az Eladó a terméket mindig sértetlen és hiánytalan állapotban adja át a szállító szervezetnek /Posta, Futár/!


 

6. Garancia, szavatosság

6.1. A jótállásra és a szavatosságra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendeletben foglaltak az irányadók.

A részletes tájékoztatást a Kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás tartalmazza.

7. Egyebek

7.1. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.  

7.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.  

7.3. A Szolgáltató az Ügyfelek által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Szolgáltató az Ügyfelek adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Szolgáltató az Ügyfelek adatainak kezelésekor az Európai Parlament és Tanács Általános Adatvédelmi Rendeletéről szóló 2016/679 számú rendeletével (a továbbiakban: GDPR), illetőleg az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban jár el.  

7.4. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék.

7.5. A terméklapon *-al megjelölt elemek opcionális /rendelhető/ tartozékként, vannak jelen.

 

 

8. A vásárlástól való elállás joga, módja és következményei:

Távollévők között létrejött szerződés esetén a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg az alábbiak szerint. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

A Fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai, vagy elektronikus levél útján) az alábbi címre:

Prakticell Kft.

postacím: 9500 Celldömölk, Széchenyi u. 19.

elektronikus levélcím: prakticell@gmail.com

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is: LETÖLTÉS

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

Elállás esetén a Szolgáltató köteles  haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Ezen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja ezen összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A Fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul visszaszolgáltatni. A Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni, a nem megfelelő használatból eredő kárát érvényesítheti a vásárlón.  A Fogyasztó részére akkor nem kell a teljes vételárat visszafizetni, ha a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta (azaz a terméket kipróbálhatja és használhatja a Fogyasztó és ennek ellenére visszaküldheti).

A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Az Ügyfelet ezen felül egyéb költség nem terheli.  

A Szolgáltató azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.  

A termék visszaszolgáltatása történhet a telephelyünkre (9500 Celldömölk, Széchenyi u 19.) történő személyes visszajuttatással vagy bármely szállítmányozó céggel való visszaküldéssel.

A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

9. Üzletszabályzat 

9.1. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az alábbiakban a weboldalunkhoz kapcsolódó általános információkat, tájékoztatásokat és jogi iránymutatásokat találja. A Prakticell Kft. webáruház használatára, megrendelések leadására és a létrejövő adásvételi szerződésre vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az irányadóak.

A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja meg részletesen.  

Az ismertető leírás teljes körűségéért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk.

Ahol nincs ár arról árajánlatot tudunk adni, kérje elérhetőségeinken! Amennyiben plusz információra van szüksége, rendelés előtt kérjük keressen fel bennünket.

A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a feltűntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek.  

Egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól. A 30 kg feletti rendelések csomagolási és szállítási díjai egyedileg kerülnek megállapításra. Az aktuális díjakról érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál. 

9.2. Egyéb feltételek

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja, hogy személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Ehhez az Ügyfél a regisztrációs űrlap /megrendelő/ kitöltésével hozzájárul! 

Külön rendelkezés hiányában a Szolgáltató folyamatosan tájékoztatja Önt akcióiról és újdonságairól.  

9.3. Az elektronikus szerződéskötés feltételei

1. Regisztráció webáruházunkban.

A Felhasználó köteles a regisztráció során a rendszer által kért adatokat a valóságnak megfelelően megadni.

2. Webáruházunkban a termék megrendelése (fizetési és szállítási lehetőségek kiválasztása).

3. A Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül visszaigazolja. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor a Szolgáltató illetőleg az Ügyfél számára hozzáférhetővé válik. 

Fontos!!! Mivel a termékeket boltban is értékesítjük, ezért fenntartjuk a jogot a termékek készletének és árának esetleges változtatására! Erről a visszaigazolás után értesítjük a kedves Vásárlót!

4. A megrendelés visszaigazolását követően a rendelés leadása során megjelölt módon az árut kiszállítjuk. 

5. A megrendelés és visszaigazolás nyelve: magyar.

9.4. Adathibák kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
- a "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
- a személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a személyes adatok menüpontban 

Ha mégis tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon a  prakticell@gmail.com e-mail címen, vagy a +36 95/424-018 telefonszámon. Fontos, hogy a rendelést követően ezt haladéktalanul tegye meg, mert akár 1 munkanapon belül kézbesíthetjük a megrendelt termékeket és akkor a tévedés korrigálására már nincs lehetőség.  

Az eladó adatai:

Cégszerű megnevezés: Prakticell Kft.

Adószám: 13468608-2-18

Cégjegyzékszám:  18-09-106265

Székhely: 9551 Mesteri, Kossuth L. u. 1.

Telefon: +36 95/424-018

Fax: +36 95/424-018

E-mail: prakticell@gmail.com

Ügyfélszolgálat:

Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: hétfő – péntek: 7.00   - 12.00

                                                                                               13.00 - 17.00

Cím: 9500 Celldömölk, Széchenyi u. 19

Telefon: +36 95/424-018

Mobil: +36 20/505-5055

Fax: +36 95/424-018

E-mail: prakticell@gmail.com

Kötelező válaszadási idő faxon/e-mailben beérkezett megrendelésekre: 2 munkanap

Terméket, csak az eredeti csomagolással és tartozékokkal vásárolunk vissza, használatmentes állapotban! 

10. Békéltető Testület

A Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) 17/A. § (1a) pontjának rendelkezései alapján, az alábbiak szerint tájékoztatja a fogyasztókat a békéltető testületről és annak eljárásáról:

Értelmező rendelkezések a Fgytv. alapján:

fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje”

„vállalkozás: aki az 1. § szerinti tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi.”

adásvételi szerződés: a Polgári Törvénykönyv szerinti adásvételi szerződés, valamint minden olyan szerződés is, amelynek áruk és szolgáltatások egyaránt tárgyát képezik.”

szolgáltatási szerződés”: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját”

„áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás”

eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár”

egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár”

békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett”

  „online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást”

„forgalmazás: valamely termék vállalkozás által - értékesítés, fogyasztás vagy használat céljára ellenérték fejében vagy ingyenesen - történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára történő felkínálást is”

„fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy”

„belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel”

„határon átnyúló fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye ettől eltérő európai uniós tagállamban van, vagy az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye más európai uniós tagállamban található, és a vállalkozás székhelye Magyarországon van”

A Békéltető Testület hatásköre:

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, melynek hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

A békéltető testületek elérhetőségei: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
    Fax száma: (76) 501-538
    E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

**********************************************

  • Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

**********************************************

  • Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

**********************************************

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

***********************************************

  • Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

***********************************************

  • Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

************************************************

  • Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

************************************************

  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

************************************************

  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Telefonszáma: (52) 500-749
    Fax száma: (52) 500-720
    E-mail cím: info@hbkik.hu

************************************************

  • Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    E-mail cím: tunde@hkik.hu

************************************************

  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

************************************************

  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

*************************************************

  • Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    E-mail cím: nkik@nkik.hu

*************************************************

  • Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
    Telefonszáma: (1)-269-0703
    Fax száma: (1)-269-0703
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

*************************************************

  • Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    E-mail cím: skik@skik.hu

*************************************************

  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

*************************************************

  • Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu

*************************************************

  • Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

*************************************************

  • Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
    Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
    Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
    E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

*************************************************

  • Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

*************************************************

 

Békéltető Testület eljárása:

Az Fgytv. alapján „a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásos formának a 17/C. § szerinti módokon is eleget lehet tenni (levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését).

A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az általános szabályoktól eltérően kívánja, az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt.
h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Ha a kérelem nem felel meg a fent foglaltaknak, a békéltető testület elnöke a hiány megjelölésével – a kérelem beérkezésétől számított tizenöt napon belül – pótlásra hívja fel a kérelmezőt.
Az eljárás megindítása esetén a Polgári Törvénykönyv elévülés nyugvására vonatkozó rendelkezései irányadók.
Az eljárás megindulásától kezdődő határidők számításakor az eljárás megindulásának napja az a nap, amelyen a kérelem a békéltető testület elnökéhez beérkezik, hiánypótlásra történő felhívás esetén az a nap, amelyen a kérelmező a hiánypótlásnak eleget tett.

Együttműködési kötelezettség:

A Fgytv. 29. § (11) bekezdése alapján a vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.

Az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti online vitarendezési platform alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 

Az együttműködési kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

11. Tájékoztató magatartási kódexről

A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

00 Ft